Waarom worden (te) lange nummers op de radio verkort?

Nummers Als One van Metallica, Sweet Child O' Mine van Guns N' Roses, waarom verkorten ze dat? Die ene keer dat er een keer een ''hevig'' nummer komt, gaan ze erin knippen.. waarom doen ze dat toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ik kan me goed voorstellen dat ze dit doen om op die manier zo veel mogelijk nummers binnen een bepaalde tijd te kunnen draaien.

Een andere reden zou kunnen zijn dat het op die manier precies in het door hun samengestelde tijdschema past.

En nog een andere reden zou kunnen zijn, dat er iets in dat nummer zit, wat ze liever niet uitzenden op de radio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
)= Nu kan ik geen antwoord geven op een vraag waar Metallica in voorkomt omdat dit al gewoon helemaal klopt. EN OMDAT ZE ONS ALTERNATIEVEN WILLEN ONDERDRUKKEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee, niks onderdrukkends aan. Zoek gewoon een zender waar ze allen jouw soort muziek draaien, da's toch veel lekkerder? Daar zullen ze ook minder snel knippen misschien.

Andere antwoorden (2)

sommige houden wel van dat nummer, sommige niet. als normaal een nummer of track 2/3 minuten duurt, zou het niet 'eerlijk' zijn als ze er een tussen gooien van 7/8 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor op de radio zijn korte nummers vaak het meest geschikt, omdat je daardoor veel meer verschillende nummers kan laten horen, waardoor er voor ieder wat wils is. De radio is toch een medium waar een heleboel mensen tegelijk naar luisteren, terwijl ieder een andere smaak heeft. Zelfs binnen een radiostation dat 1 bepaald genre uitzendt, heb je dat probleem: de een vindt die ene band geweldig, de ander niet. Hoe langer de nummers, hoe minder kans dat er een nummer bij zit dat je echt leuk vindt.

Te lange nummers kunnen luisteraars wegjagen.
3 Minuten op een volgend nummer wachten als je de huidige niet leuk vindt is niet zo'n probleem, maar als je wel 8 minuten moet wachten, kan het zijn dat veel meer luisteraars afhaken en gaan 'zappen'. En mensen kunnen een nummer van een genre waar ze weinig mee hebben wel leuk vinden voor eventjes, maar het na een aantal minuten saai vinden worden.
Daarnaast is radio ook iets dat vaak gebruikt wordt tijdens werk en vervoer, waardoor mensen een wat kortere aandachtsboog hebben.